Цього року Велократія щовихідних влаштовувала велоподорож по Трахтемирову (Трахтемирівській півострів). Усього лише у ста кілометрах подорожі на мікроавтобусі і ви опиняєтеся в абсолютно казковій місцевості з неперевершеними краєвидами. Трахтемирів чудовий за будь-якої погоди і поки ще погода дозволяє, варто все ж таки вибратися і побачити все на власні очі. Щоб бути не пропустити майбутні події, слідкуйте за анонсами на нашій сторінці у Facebook. Більше інформації по регулярним велотурам від Велократії можете отримати тут>>.

Як правило, регулярна велоподорож по Трахтемирову розрахована на один день. Виїзд із Києва на мікроавтобусі о 7:00, повернення — 21:00. Маршрут розрахований на велосипедистів середньою підготовки. Загальний кілометраж — до 45 км. Набір висоти — 800 м.

Також за бажанням та у разі формування групи, ми можемо розбити подорож на два дні, звичайно ж з комфортабельною ночівлею, а також збільшенням екскурсійної програми.

Мабуть, кожен із вас зустрічався з проблемою люфту у велосипеді, а точніше в одному з його вузлів: рульовій, колесах або шатунах. Дехто вважає, що невеличкий люфт у велосипеді не є великою проблема і нею можна знехтувати, однак це не так.

Чому з’являється люфт?

Люфт у велосипеді виникає в першу чергу через погано затягнуті гайки у підшипникових з’єднаннях. У колесах це може бути зламана вісь, або навіть тріснуті чашки.

На що це впливає?

Перш за все, це призводить до підвищеного зносу підшипників та чашок. Якщо цим довго нехтувати то нерівномірне розподілення навантаження може призвести до повного зносу або навіть руйнування чашок у рульовій колонці, втулках коліс. Тут варто згадати, що такі поломки вже важче і дорожче полагодити. Люфт має бути усунутий на початковій фазі.

Слід зауважити, що невеличкий люфт ви, як велосипедист, можете відразу навіть не помітити, а у майстерню вже будете звертатися при значно більших проблемах. Проте ми радимо самостійно контролювати чи всі вузли, що мають бути затягнуті — затягнуті належним чином, а також не забувайте вчасно проводити технічний огляд свого велосипеда.

люфт у велосипеді

Перевірка люфту заднього колеса велосипеда

Результат ігнорування люфту

 

Шукайте подарунковий набір вражень на bodo.ua

велосипедні гальма

Велосипедні гальма є одним з найважливіших елементів велосипеда. Справність гальм та їх налаштування важливі для безпечної і приємної їзди. У цій, а також наступній серії статей ми розглянемо які бувають види гальм і як налаштовувати основні їх типи.

Гальма які зараз використовуються можна поділити, за принципом роботи, на три види:

  • барабанні;
  • обідні;
  • дискові.

Барабанні велосипедні гальма

Барабанні гальма відомі всіх ще з популярного велосипеду «Україна». Приводяться в дію  натисканням педалі у зворотний бік руху, весь механізм вмонтований в задню втулку велосипеда.

Переваги:
  • Довговічність — в механізм майже не потрапляє бруд, пил і волога
  • Простота обслуговування — не потребують постійного догляду та налаштування.
  • Викривлення ободу не впливає на роботу
  • Використання цих гальм не призводить до зносу обода
Недоліки:
  • Велика вага
  • Підходять тільки до велосипедів, які мають одну швидкість, тому такий тип гальм майже не використовується.
  • Небезпека використання — якщо спаде ланцюг, гальма зникають.
  • Слабке гальмівне зусилля
  • Складно маневрувати — працюють майже в режимі вкл/викл
  • Мають «мертву зону» —неможливо загальмувати при вертикальному положенні шатунів

Обідні велосипедні гальма

Принцип дії полягає у впливі гальмівних колодок безпосередньо на обід колеса велосипеда. Складаються із гальмівного механізму, колодок, ручок, троса і сорочки (боуден). При натисканні на ручку тросик тягне механізм гальмування, а той у свою чергу притискає колодки до ободу. Чим сильніше натискання на ручку — тим сильніше ефект гальмування.

Переваги:
  • Невисока ціна
  • Простота в обслуговуванні та налаштуванні
  • Невелика вага у порівнянні з дисковими гальмами або гальмами барабанного типу
  • Висока ефективність дорогих моделей при правильному налаштуванні
Недоліки:
  • Знос ободу
  • Зниження ефективності гальмування при попаданні на обід та гальмівні колодки води, піску, бруду.
  • Для хорошої роботи необхідний рівний обід без викривлень.

Дискові гальма

Дискові гальма складається з гальмівного диска (ротора) і гальмівного механізму (каліперу). У каліпері знаходяться гальмівні колодки, які притискаються до диска і тим самим створюють гальмівне зусилля. Дискові гальма діляться на два види — механічні і гідравлічні. У механічних гальмах зусилля від ручки передається тросом, а в гідравлічних — за допомогою гальмівної рідини.

Переваги:
  • Погодні умови майже не впливають на роботу
  • Мають високу ефективність
  • Широкий спектр роботи гальма (можливість гальмувати як плавно, так і різко)
  • Не зношується обід
  • На роботу не впливає якість ободу
Недоліки:
  • Висока ціна відносно обідних гальм
  • Більша вага у порівнянні з обідними гальмами
  • Майже відсутність можливості ремонту в польових умовах (гідравліку, майже, неможливо полагодити в таких умовах)
  • Різноманітність видів і моделей ускладнює пошук запчастин та ремкомплектів до них.

Вимоглива також гідравліка і до сервісного обслуговування.  Основна ознака поломки гідравліки — «провалювання» гальмівної ручки при гальмуванні. Це відбувається внаслідок появи бульбашок повітря в гідросистемі. Можливе також висування поршнів у каліпері і їхній клин. Це означає, що циліндрична система зношена. В цьому випадку міняються поршні і спеціальні кільця ущільнювачів, замінюється масло в системі. Таку процедуру краще проводити у спеціалізованій майстерні . Також самостійне спрацьовування гальм може статися в результаті заклинювання гальмівного поршня після попадання води.

Гідравліку необхідно ремонтувати навіть при незначних відхиленнях у роботі. До того ж зверніть увагу на те, що з часом гальмівна рідина або гідравлічне масло змінює свою консистенцію і починає вбирати повітря і вологу через мікроскопічні зазори. В результаті рідина змінює свій колір, гальмівний важіль провалюється, знижується ефективність системи.

Майже достеменно можна сказати, що автолюбителі не забувають вчасно проходити необхідні регламентні технічні процедури, що нажаль не завжди можна застосувати до власників велосипедів. Іноді в майстерню потрапляють такі екземпляри, що доводиться просто реанімувати, чого б можна було б уникнути при нормальному догляді.

Якщо ви досить професійно займаєтеся велоспортом, то скоріше за все розумієтеся на всіх тонкощах роботи та обслуговування велосипеду. Пересічний велолюбитель, як правило, вважає, що до майстерні необхдіно звертатися лише тоді, коли з велосипедом «щось не те». Однак, щоб не витрачатися на дорогий ремонт, велосипеду потрібен догляд. В принципі міському велосипеду достатньо проводити професійне обслуговування один раз на рік. Кросс-кантрійний велосипед потребує частішого відвідування майстерні. Велосипеди для екстремального катання, не дивлячись на величезний запас міцності, тим не менше потребують досить частого сервісного обслуговування. Це все через високотехнологічні амортизатори, а також через умови в яких експлуатується такий велосипед.

Отже, ми не будемо розглядати що відбувається у майстерні. Домашній же догляд має на меті утримання велосипеда перш за все у чистоті. І якщо візуально велосипед виглядає більш менш чистим, це ще не значить, що так і є. Перший пункт догляду — велосипедний ланцюг.

Догляд за велосипедним ланцюгом

Найбільшою помилкою, яку ви можете зробити із велосипедним ланцюгом — це залити його мастилом. Але ж він має бути змащеним? Так! Але при тому ж бути чистим. Надлишкове мастило дозволяє налипати на ланцюг бруда, піску та іншим абразивним елементам. Як наслідок, суміш, що утворюється при цьому, розточує посадкові місця пінів ланцюга, що призводить до його розтягування. А це у свою чергу тягне за собою передчасному зносу зірок велосипеду та роликів перемикача.

Перед тим як ланцюг правильно змастити, його потрібно правильно очистити від бруду та залишків попередньої змазки. Для швидкого очищення є спеціальні аксесуари та машинки. Такий спосіб підходить, якщо у вас мало часу, однак результат може виявитись посереднім — багато чого також залежить від якості самої очисної машинки. Краще за все зняти ланцюг та занурити його у пластикову пляшку з розчинником. Після цього ретельно збовтати. Звичайно ж, після процедури потрібно добре промити ланцюга водою. Також рекомендують додатково використовувати миючі засоби типу Fairy.

Після очистки ланцюг змащуємо. Краще за все прокапати мастилом кожен пін окремо. Після цього дати мастилу проникнути у внутрішні з’єднання і зробити кілька обертів педалями. Найголовніше, що після змащування ланцюг необхідно ретельно протерти, прибрав надлишок мастила ззовні. Пам’ятайте, змащуватися мають обов’язково внутрішні компоненти, ззовні ланцюг має залишатися сухим. Вибір смазок завжди є у нашому магазині.

Не забувайте, що найкраще змащувати ланцюг через кожні 50-100 км їзди. Але, в залежності від умов експлуатації і як тільки почуєте звуки шарудіння ланцюга, знайте, що вже час наносити нову порцію мастила.

Чому риплять гальма?

Найпоширенішою причиною скрипу гальм є все та ж грязь. На V-brake обід колеса дуже скрипить, якщо він сильно забруднений. Серед інших причин — знос, що однозначно вимагає заміни. Окремо також варто підняти питання про налаштування гальм — підгонки колодок, але це тема для окремого матеріалу, або ж варто звернутися в майстерню.

У випадку з дисковими гальмами — їх обов’язково треба тримати у чистоті. Для цього їх можна протирати розчинником чи бензином. Нові ротори також слід «пропекти». Процедуру найкраще зробити в майстерні.

Догляд за амортизаторами

Амортизатори та амортизаційні вилки велосипедів — особливо верхнього цінового діапазону —  мають дуже складну конструкцію і ми не рекомендуємо розбирати їх самостійно, однозначно найкраще звернутися до спеціалістів.

Щодо догляду, то домашні процедури включають все те, що відноситься до утримання в чистоті. Ноги вилки після катання та надання їм чистого вигляду варто було б обробити силіконовим спреєм, кілька разів сильно стиснути вилку / амортизатор і обов’язково ганчіркою зняти залишки спрею.

Профілактика перемикачів

Ролики заднього перемикача потрібно регулярно чистити. Для повного обслуговування перемикача, його потрібно зняти, розібрати та змастити підшипники ковзання. Варто зазначити, що на якість перемикання впливає не лише технічний стан перемикача, точність його налаштування, але і стану тросиків.

Тросики відповідають за правильне функціонування перемикача швидкості. Від того, наскільки натягнутий/ослаблений трос, залежить коректна робота перемикачів. У процесі експлуатації тросики можуть розтягуватися, що негативно впливає на функціонування перемикачів. Для цього необхідно підтягнути або ослабити регуляторний гвинт. Процедура повторюється до досягнення коректності роботи перемикача. Періодично також потрібно змазувати рубашки зсередини. Нажаль, грязь, яка потрапляє всередину рубашок, може істотно погіршити перемикання передач. У такому випадку спеціалісти нашої майстерні  рекомендують замінити рубашки та протягнути нові тросики.

 

Якщо ви затятий вело-любитель і ніколи не закриваєте сезон, тоді можете далі не читати. Однак, якщо ви все ж думаєте, що взимку існує маса інших розваг: лижі, сноуборд, а велосипед призначений для теплих днів, то ми з радістю поділимося з вами порадами щодо підготовки велосипеда до зимового зберігання.

До речі, трохи відступаючи від теми, є вело-любителі, які для зими, а точніше поїздок на роботу в зимовий період, вважають за краще використовувати окремий велосипед, а основний все ж консервують до офіційного велосезону))) У цьому також є резон, тому що реактиви, які використовують на вулицях комунальні служби, вже точно не стануть корисними для вашого двоколісного друга. До речі, ми у Велократіі цілком підтримуємо ідею зимових покатеньок, але тут є нюанс. Зиму краще підкорювати на фетбайку. Також всім нашим клієнтам взимку ми видаємо поги — спеціальні рукавиці, які зігріють ваші руки, при цьому зручність перемикання передач і користування гальмами не постраждають. Але це все буде потім, коли настане зима, а поки мотаємо на вус і думаємо, як будемо готувати велосипед до зберігання взимку.

Чистимо велосипед

Отже, пунктом номер один йде чистота. Вам потрібно повністю помити велосипед від бруду, щоб уникнути корозії та й міський бруд не позбавлений агресивних елементів. Фахівці також рекомендують використовувати спеціальну велохімію — поліролі відмінно захищають раму.

В пункт чистоти також слід віднести видалення старого мастила з вузлів і нанесення нового. Раз на рік необхідно повністю очищати від мастила каретку, втулки коліс, педалі, рульову колонку. З приводу очищення ланцюга та його правильного змащення — в інтернеті дуже багато матеріалів про способи і методи, як то кажуть, на будь-який смак.

Знімаємо напругу

Так як велосипед не буде використовуватися досить тривалий період, варто послабити усі напружені вузли. Це стосується насамперед перемикачів. Тут можливі два варіанти. Однозначно поставити на передачу, при якій тросик максимально ослаблений, — скинути на малі зірки. Другий варіант передбачає також знімання ланцюга, щоб уникнути натягу. Не забувайте, що якщо у вас на велосипеді гальма V-Brake, їх теж краще розімкнути.

Також варто звернути увагу на колеса. Для зберігання тиск в шинах не потрібно, тому варто його знизити до 1,5 атмосфер.
Гумові деталі варто обробити силіконом, щоб уникнути їх розтріскування.

Якщо у вас виникають труднощі з якимось із етапів (гадаємо, що це стосується заміни мастила у всіх вузлах велосипеда), наша веломайстерня  проведе повне ТО велосипеда. Можлива також доставка велосипеда.

Де зберігати?

Після підготовки велосипеда до зберігання взимку, потрібно вибрати місце цього самого зберігання. Пам’ятайте, що будь-які підвищення температури після тривалого охолодження викликають механічне напруження в деталях. Таким чином, головна вимога до приміщення, в якому буде замовити велосипед, – відсутність різких коливань температури. Природно, що до ідеальних умов зберігання варто також віднести відсутність надмірної вологості і потрапляння прямих сонячних променів.

Також гарною ідеєю буде скористатися спеціальною послугою зимового зберігання, що також пропонується у нашій компанії.

прокат лиж та сноубордів

Друзі, у нас хороша новина. Відтепер в нашій мережі доступні не лише всі види велосипедів. Асортимент розширився і на зимовий період, а саме – прокат лиж та сноубордів. Більш детальну інформацію по кожній з послуг ви зможете знайти у відповідному розділі сайту:

Крім цього в нашому пункті прокату доступний вибір захисного спорядження, в тому числі шоломів. Також для вашої зручності, все обладнаня ви можете забрати з собою у відпустку на власному авто. Не вміщається все обладнання – у нас нові комплекти багажників та аеробоксів.

Прокат лиж та сноубордів знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Є.Сверстюка, 25.

прокат лиж та сноубордів

Наші працівникі допоможуть підібрати правильний сноубордичний чи лижний комплект, відоповідно то вашого рівня катання та того, як і де ви будете кататися. Також ви можете забронювати екіпірування заздалегідь, щоб бути впевненим, що матимете все необхідне для відпустки. Але в цьому випадку радимо вам заздалегідь звернутися у прокат лиж та сноубордів, щоб підібрати саме ваш комплект.

В наявності багато розмірів лиж та лижного взуття, що дозволяє підібрати його майже для будь кого: чоловіка, жінки чи дитини. Поки що не можемо похвалитися великим вибором сноубордів на прокат, але асортимент постійно розширюється.

Будемо раді бачити вас у нашому прокаті.

 

Така пропозиція може бути лише в чорну п’ятницю! Знижки на велосипеди від 30 до 100%. Так, і таке можливо, правда лише за умови покупки більше одного велосипеда. Тож, оберіть велосипед у нашому інтернет-магазині fatbike.com.ua, зробіть замовлення і наш менеджер з’яжеться з вами і повідомить про додаткову знижку у 30% від вказаної на сайті ціни.

Далі більше — ви можете навіть отримати знижку у 50%! Проте така щедра знижка буде діяти лише на другий велосипед і за умови того, що перший велосипед ми продаємо вам без знижки.

Якщо ж ви хочете оновити велопарк для цілої родини, то третій велосипед буде зі знижкою у 100%! Фактично при купівлі двох велосипедів, третій ми вам просто подаруємо.

Також повідомляємо, що знижку ми можемо зробити по велосипеду з найнижчою ціною. Тобто, якщо ви купите велосипеди по ціні 10000, 7000 та 6500 грн, то найдешевший велосипед дістанеться вам безкоштовно, а загальна вартість покупки трьох велосипедів складе 17000 грн.

Замовити велосипеди нового сезону Ви вже можете у нашому он-лайн магазині. Також плануємо закупити певні моделі для прокату. Отже, слідкуйте за новинами.