Прокат велосипедов, Веломагазин, Ремонт велосипедов - Велократия

Київський укріпрайон: Сталінське метро і ДОТи

Київський укріпрайон – це унікальна смуга оборонних споруд, зведена з 1929 по 1941 роки, що складається в основному з дотів – (довготривалих вогневих точок) деякі з яких збереглися в майже первозданному вигляді. Вражає обсяг робіт, які були виконані при створенні цього гігантського бетонного поясу, особливо якщо брати до уваги те, що все зводилося в умовах найсуворішої таємності і за допомогою живої робочої сили та гужового транспорту – техніки тоді в СРСР було ще дуже мало.

Протяжність споруд 85 км, за один день об’їхати і відвідати всі об’єкти не реально, тому маршрут розбитий на кілька частин. Отже:

Часть 1: Карта КИУР

Старт маршруту біля метро Видубичі. Оскільки усі точки нашого прокату розташовані біля станцій метро, ​​ви можете захопити з собою чохол для велосипеда і доїхати до Видубичів на метро, ​​хоча можна і педалі покрутити, не так вже й далеко.

Пункт 1

На Столичному шосе, після розв’язки з кільцевою дорогою, по лівій стороні є заїзд на Жуків острів. Саме тут дуже добре видно фрагменти секретних колись об’єктів, так званого «Сталінського метро». Насправді це залізничні тунелі, які повинні були з’єднувати береги Дніпра, з метою захисту залізничних сполучень від ворожих бомбардувань. Міст відновлювати вкрай важко в умовах війни, а ось тунелі – це ідеальне розв’язання проблеми. Цей об’єкт зводився паралельно з дотами укріпрайону і мав таке ж стратегічне значення. Збереглося 4 фрагменти цих тунелів. Найбільший і найзагадковіший – на Жуковому острові. Ходять різні легенди про приховані в тунелі бронепоїзди і заміновані об’єкти.

Уздовж села Чапаєвка рухаємося в Конча-Заспу. Дуже незвична назва цього історичного місця має 2 можливих пояснення:

  1. Тут знаходився форпост часів Київської Русі, так званий «кінець засипу» – край оборонного валу, який примикали до Дніпра;
  2. Саме фразою «кончай заспать» тобто «Годі спати» дружинники будили один одного при наближенні татар.

Пункт 2

По правій стороні шосе є в’їзд у ліс, звернувши, рухаємося асфальтованою дорогою і по правій стороні знаходимо ще один поворот прямо в ліс. Там одна доріжка, вона веде через місток, до заповітного озера.

Завдяки зусиллям місцевих жителів на цю сторону озера можна дістатися тільки пішки або на двоколісному транспорті. Що дуже приємно, оскільки ще 2 роки тому, через велику кількість машин, в гарну погоду абсолютно не було місця на пляжі.

Судячи з усього, це озеро утворилося після видобутку піску земснарядом. Видимість у воді просто приголомшлива на 2-3 метри! Вода навіть на дотик дуже приємна. Ось такі ось чудеса, межа міста, а вода як в заповіднику. Тільки цур нікому про це озеро! ;)

Пункт 3

Далі повертаємося назад на асфальтовану доріжку і їдемо глибше в ліс. Через 1 км по правій стороні буде видно ДОТ № 107, а вліво буде йти дорога на меморіал і далі до доту № 104.

Повертаємося на асфальт і рухаємося до залізниці і уздовж неї на Обухівську трасу до села Ходосівка.

Часть 2: Ходосівка-Вита Почтова ДОТИ: 127, 131, 132, Віадук, 152, 154,179

Продовжуємо екскурсію по ДОТам Київського укріпрайону – унікальному поясу з бетонних довготривалих вогневих точок (дотів). Отже, дотримуючись загальної мапи, продовжуємо рухатися по бетонному поясу дотів зі сходу на захід. Цього разу маршрут проходить від Ходосівки до Віти поштової. На шляху доти: 127, 131, 132, Віадук та інші.

Старт маршруту починається на повороті з Дніпропетровського шосе в бік Ходосівки, на деяких картах вона називається Ходосіївка. Орієнтиром може слугувати МегаМаркет. Ходосівка – незвичайне місце, крім дотів, тут є й інші пам’ятки. Практично кожні вихідні на Ходосівській горі літають парапланеристи, а біля підніжжя гори знаходиться знаменита київська печера Геонавт, вподобана місцевими та заїжджими спелеологами.

Пункт 1

Навіть ДОТ в Ходосівці незвичайний, він знаходиться в озері і потрапити туди можна тільки вплав. Спочатку, звичайно, ДОТ №127 був без води, але в післявоєнний час біля нього виникло штучне озеро, тому бетонна конструкція виявилася затопленою.

Поруч є невеликий облагороджений пляж, з затишними альтанками, шашликом, катамаранами та навіть сценою (?)

Пункт 2

Якщо поїхати від пляжу в ліс, то можна знайти там кілька уцілілих дотів: 129,130, однак місцеві любителі прогулянок на квадроциклах настільки розпушили піщані дороги лісу, що пересуватися на велосипедах дуже складно, тому пропонуємо об’їхати ліс по селу Ходосівка. ДОТи 129 і 130:

Пункт 2а

Є також інший варіант об’їзду лісу – через село Лісники. Цей шлях довше і складніше через підйоми, але зате в Лісниках можна побачити як живуть іноземні посли і тут же, навпаки, шпаки-патріоти:

Пункт 3

Рухаючись уздовж Ходосівки не забувайте звертати увагу на місцеву архітектуру, деякі особняки дуже навіть креативні.


Після виїзду з лісу на першій же невеликій розвилці в селі Кременище потрібно повернути ліворуч, а потім відразу направо, через 50 м ви побачите облагороджений ДОТ 131. Навіть якщо ви не знайдете його відразу, місцеві жителі вкажуть вам дорогу. Цей ДОТ має броневежу, досить доглянутий всередині, проте без світла і на вході трохи залитий водою, тому потрібно захопити з собою ліхтарик і дивитися під ноги.

Пункт 4

У самому кінці села Кременище, дорогу буде перетинати лінію електропередач ЛЕП. Не доїжджаючи до ЛЕПу, потрібно буде звернути в ліс, і через 100 м. ви виїдете на просіку ЛЕПу, біля якої будуть підніматися опори недобудованого віадука. Це повинен був бути своєрідний з/д міст, проте залізницю, яка б об’єднувала Київський укріпрайон не встигли побудувати. Недалеко можна знайти залишки доту № 133.

Пункт 5

Нижній став в селі Круглик користується великою популярністю серед місцевих і гостей. В кінці греблі є безкоштовний вхід і безкоштовний пляж, під час гарної погоди варто тут затриматися.